Eindelijk is mijn iPad Wi-Fi + 3G gearriveerd

Begin mei bestelde ik mijn iPad in de Duitse Apple Store, af te leveren op het duitse adres van een vriend. Een dag voor de officiële leverdatum van 28 mei werd het pakketje al bezorgd! Afgesproken dat mijn “duitse” vriend zich naar Restaurant de Lucht naast de A2 zou begeven, waar ik hem zou ontmoeten en de iPad overgedragen zou worden. Zoals het bij een echte illegale transactie betaamt had hij zich vermomd (zie foto).

Mobile Photo 30 mei 2010 15 35 57.jpg

Na de koffie met muffin scheiden onze wegen zich weer en spoedde ik me naar huis om de iPad klaar te maken voor gebruik.

Ik had een 32Gb Wi-Fi + 3G besteld voor net geen 700 Euro. De 3G en GPS vind ik belangrijker dan veel geheugen, immers je kan veel door de lucht van je Mac of PC halen.

Maar wat een sof; iTunes wilde mijn iPad niet kennen omdat er geen SIM kaart in zat. Goede raad was duur. Na even gegoogeld te hebben vond ik de oplossing: gewoon een oude SIM kaart van 3 jaar oud op maat knippen: How to make your own iPad Micro SIM. De kaart hoeft niet te functioneren maar moet er dus wel inzitten, iTunes begint met alles te synchroniseren en moet dus snel onderbroken worden. Eerst maar flink wat muziek, films en programma’s uitklikken. Het is wel jammer dat iTunes in het lijstje niet laat zien wat nu specifieke iPad programma,’s zijn.

In ieder geval zag na wat gepruts mijn hoofdpagina er zo uit:

iPad Home.jpg

Plaats een reactie